عنوان فیلم: زندگی زیباست

فیلم «زندگی زیباست» داستانی مربوط به دروه جنگ جهانی دوم است که در نیمه اول خود ادعای قصه زیبای عشق گوئیدو(بنینی) را دربردارد. یک پیشخدمت،  عاشق دورا، یک معلم اشراف‏زاده مدرسه می‏شود. گوئیدو او را شاهزاده خانم خطاب می‏کند، دل او را بدست می‏آورد و سوار بر اسب با او ازدواج می‏کند. از سال 1939 به پنج سال بعد می‏رویم، آنها صاحب پسری سیاه چشم به نام جاشوا شده‏اند اما از آنجا که دورا را که یهودی است به اردوگاه­های کار اجباری برده­اند، گوئیدو و پسرش نیز به دنبال او به اردوگاه  می­روند. تمام تلاش گوئیدو این است که جنگ را همچون یک بازی به  پسرش جاشوا نشان دهد تا روح لطیف او آزرده نشود. نیمه دوم فیلم، «زندگی زیباست» شباهت بسیار زیادی به «فهرست شیندلر» پیدا می‏کند. گوئیدو در یک اردوگاه بی‏نام  به عنوان پیشخدمت نازی‏ها کار می‏کند. او در آسایشگاه لودگی می‏کند و چهره­ای خوشحال دارد، در حالی که دیگر زندانیان ساکتند، می‏خوابند و سربه‏زیر هستند. در اردوگاه، زندگی با کار سخت روزانه می‏گذرد، نازی‏های اندکی که دیده می‏شوند، بسیار خشک و بی‏روحند. در هر صورت گوئیدو جاشوا را متقاعد می‏کند که این اردوگاه مرگ در حقیقت یک بازی بزرگ فرضی برای کودکان است.

بنینی در این فیلم معنایی از هولوکاست را تداعی کرده است که برای بیشتر یهودیان به معنای از دست رفتن میلیون‏ها زندگی است. هولوکاستی که هویت اسراییل را تشکیل می‏دهد و به صنعتی پردرآمد برای صهیونیست‏ها تبدیل شده است. باز هم در این فیلم یک بچه دوست‏داشتنی به نام جاشوا (همان یوشع1) از مادر خود جدا می‏شود و در چنگال نیروهای نازی می‏افتد. اما این بار این آلمانی‏ها نیستند که یهودیان را مورد اذیت و آزار قرار می‏دهند بلکه فیلم در فضای ایتالیای نازی به رهبری موسولینی (از هم‏پیمانان هیتلر) اتفاق می‏افتد؛ اما نکته مهم این است که باز هم در نهایت گناه اصلی به گردن آلمانی‏ها انداخته شده و ایتالیایی‏ها تبرئه می‏شوند. گوئیدو آن قدر با ظرافت جریان را پیش می‏برد تا اینکه در نهایت نیروهای شوروی به ایتالیا می‏رسند و پیام آزادی را برای یهودیان به ارمغان می‏آورند. در اینجا جاشوا سوار بر تانک روس‏ها می‏شود و به هدیه‏ای که پدرش به او قول داده بود دست می‏یابد اما پدر او او را نازی‏ها کشته‏اند.

موضوع هولوکاست از چنان اهمیتی برای صهیونیست‏ها برخوردار است که از بزرگترین کارگردانان جهان برای به تصویر کشیدن آن استفاده می‏کنند. زندگی زیباست جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان، اسکار بهترین موسیقی متن و همچنین اسکار بهترین بازیگر مرد (روبرتو بنینی) را در سال1998 کسب کرد. اعطای جوایز به چنین فیلم‏هایی تنها به علت قدرت آنها نیست بلکه جشنواره­های در کنترل صهیونیستها تـلاش مـی­کنند با معرفی این فیلم‏ها و تبلیغ آنها از طریق اعطای جایزه معروف، همه مردم دنیا را به صورت غیرمستقیم دعوت به دیدن آنها ‏کنند. و هر چه این گونه فیلم‏ها بیننده بیشتری داشته باشند بهتر می‏توانند تاثیر مورد نظر صهیونیستها بیشتر حاصل می­گردد.

 

8-      برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات هالیوود به صهیونیسم، مستند هالیوود و هولوکاست

( Hollywood and Holocaust ) به کارگردانی دانیل آنکر، محصول سال 2004 مفید است.

 

این مستند به خدمات سینمای آمریکا (هالیوود) در طول شش دهه‌ی گذشته و قبل از آن در خصوص تولید فیلم‌های ضد نازی و فیلم‌هایی که در حمایت از یهودیان ساخته شده‌اند، می‌پردازد. به علاوه خدماتی که جامعه آمریکا، به ویژه دولت و سینمای به ظاهر غیردولتی این کشور به یهودیان ارائه کرده است، با افتخار مرور می‌شود. از جمله این خدمات جذب کارگردانان و فیلم‌سازان یهودی در اروپا به ویژه آلمان در زمان حکومت نازی‌ها در آلمان به هالیوود بوده است که آنها بعدها منشأ خدمات گسترده‌ای در هالیوود در زمینه ساخت فیلم‌های صهیونیستی شدند. همچنین ساخت استودیوهایی و تأسیس شرکت‌هایی همچون برادران وارنر برای حمایت از یهودیان، از جمله دیگر خدمات هالیوود به این تفکر و صاحبان آن بوده است. مروری تفصیلی نیز در فیلم بر بسیاری از فیلم‌هایی که در طول حدود 70 سال گذشته در حمایت از یهودیان، در هالیوود ساخته شده‌اند صورت می‌گیرد از جمله معروفترین این فیلم‌ها، فیلم فرصت شیندلر است که به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، کارگردانی که خود یهدی است، ساخته شده و تأثیر عمیقی بر مخاطبان خود گذاشته است. فیلم‌هایی همچون «اعترافات یک جاسوس نازی»، «دیکتاتور بزرگ» اثر چارلی چاپلین، «زیر زمین»، «بودن یا نبودن»، از جمله تعداد زیادی فیلم‌هایی هستند که هالیوود در دهه‌ی 1940 در حمایت از یهودیان ساخته است. «تاریکی بخوان»، «آن فرانک»، «محاکمه نورنبرگ»، «هولوکاست»، «انتخاب سوفی»، «پیانیست» و «گتو» از جمله دیگر فیلم‌هایی هستند که هالیوود در این زمینه ساخته است. البته در این مستند نیز اشاره شده است که هالیوود کارتن‌ها و انیمیشن‌های زیادی نیز درباره این موضوع ساخته است. به علاوه برنامه‌های تلویزیونی، مستند‌ها و سریال‌های تلویزیونی زیادی نیز در آمریکا در خصوص موضوع هولوکاست ساخته شده و علت عمده آن را می‌توان سیطره یهودیان بر سینمای آمریکا و فضای رسانه‌ای آن دانست.